سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکترها

اختلال عصبی چگونه است

اختلالات عصبی بیماری های سیستم عصبی مرکزی و محیطی هستند. به عبارت دیگر مغز، نخاع، اعصاب جمجمه، اعصاب محیطی، ریشه های عصبی، سیستم عصبی خودمختار، اتصال عصبی عضلانی و ماهیچه ها. این اختلالات شامل صرع، بیماری آلزایمر و سایر دمانس ها، بیماری های عروق مغزی از جمله سکته مغزی، میگرن و سایر اختلالات سردرد، مولتیپل اسکلروزیس، بیماری پارکینسون، عفونت های عصبی، تومورهای مغزی، اختلالات تروماتیک سیستم عصبی ناشی از ضربه به سر و اختلالات عصبی در نتیجه است. از سوء تغذیه

بسیاری از عفونت های باکتریایی (مانند مایکوباکتریوم سل، نایسریا مننژیتید)، ویروسی (به عنوان مثال ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)، انتروویروس ها، ویروس نیل غربی، زیکا)، قارچی (مانند کریپتوکوکوس، آسپرژیلوس) و انگلی (به عنوان مثال، مالاریا)، چاگا بر روی مالاریا تأثیر می گذارند. سیستم عصبی. علائم عصبی ممکن است به دلیل خود عفونت یا به دلیل پاسخ ایمنی رخ دهد.

صدها میلیون نفر در سراسر جهان تحت تأثیر اختلالات عصبی هستند. سالانه بیش از 6 میلیون نفر به دلیل سکته مغزی جان خود را از دست می دهند. بیش از 80 درصد از این مرگ و میرها در کشورهای با درآمد کم و متوسط ??رخ می دهد. بیش از 50 میلیون نفر در سراسر جهان به صرع مبتلا هستند. تخمین زده می شود که سالانه 47.5 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل با 7.7 میلیون مورد جدید در جهان وجود دارد - بیماری آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است و ممکن است در 60 تا 70 درصد موارد نقش داشته باشد. شیوع میگرن در سراسر جهان بیش از 10 درصد است.