سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکترها

برای روانشناس شدن مدرک لازمه؟

برای تمرین به عنوان روانشناس حرفه‌ای، معمولاً نیاز به دریافت مدرک تحصیلی در روانشناسی وجود دارد. مدرک‌های تحصیلی معمولاً شامل مدرک کارشناسی ارشد (Master"s degree) و دکترا (Ph.D. یا Psy.D.) در روانشناسی هستند.

مدرک کارشناسی ارشد در روانشناسی معمولاً مدت دو سال طول می‌کشد و در طی آن شما به درس‌های پیشرفته در زمینه‌های مختلف روانشناسی، تحقیقات و عملکردهای عملی در حوزه روانشناسی آشنا می‌شوید. در این مرحله، شما می‌توانید تخصص خود را در حوزه‌هایی مثل روانشناسی بالینی، روانشناسی تحصیلی، روانشناسی سازمانی و مشاوره روانشناختی تعیین کنید.

بعد از کسب مدرک کارشناسی ارشد، می‌توانید به مرحله دکترا در روانشناسی بروید. دکترا در روانشناسی معمولاً مدت زمان طولانی‌تری (معمولاً سه تا پنج سال) طول می‌کشد و شامل تحقیقات پیشرفته در حوزه خاصی از روانشناسی، نگارش پایان‌نامه و تدریس درس‌های دانشگاهی است.

مهم است که در نظر داشته باشید که نیازها و متطلبات مدارک حرفه‌ای برای تمرین به عنوان روانشناس ممکن است در هر کشور متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است با سازمان‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای روانشناسی در کشور خودتان تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتر درباره مدارک و شرایط لازم برای تمرین به عنوان روانشناس در کشورتان دریافت کنید.